شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

چهاردهمین دیوارنگاره حرم مطهر رضوی با عنوان «هویت زن مسلمان» رونمایی شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۴۶۳۱
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
چهاردهمین دیوارنگاره حرم مطهر رضوی با عنوان «هویت زن مسلمان» رونمایی شد + فیلم
آیین رونمایی از چهاردهمین دیوارنگاره حرم مطهر رضوی با عنوان «هویت زن مسلمان» با هدف حفظ ارزش جایگاه زن در اسلام برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز با حضور مسئولان فرهنگی تبلیغی و جمعی از اصحاب هنر و رسانه، مراسم رونمایی از چهاردهمین دیوارنگاره حرم مطهر رضوی در بست شیخ بهایی برگزار شد. این دیوارنگاره روایتی از نقش و جایگاه والای زن در اسلام ناب محمدی در گذر تاریخ و عرصه‌های مختلف فردی، عبادی و اجتماعی است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از دیوارنگاره حرم مطهر رضوی گفت: گفتمان انقلاب را درباره ارزش والای زن سعی کردیم در قالب تصویر برای همه متجلی کنیم. شاید هیچ‌کدام  وقایع انقلاب اسلامی و فتنه‌هایی که با آن روبه‌رو بوده است، به اندازه فتنه‌ای که سال گذشته اتفاق افتاد، تقابل گفتمانی نداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد اظهار کرد: اساساً تقابل دو گفتمان انقلاب ناب محمدی و سلطه غرب است که در حادثه سال گذشته اتفاق افتاد و نقطه کانونی آن زن و آزادی است. اگرچه گفتمان غرب به ظاهر مفهوم آزادی را ارائه کرده است اما آثار مخرب آن همه جهان را درگیر خود کرده است. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریعتی‌نژاد بیان کرد: در مقابل گفتمان بی‌ارزش و بی‌مایه سلطه غرب، گفتمان ارزشمند اسلام درباره زن در کلام پیامبر گرامی اسلام وجود دارد که جایگاه واقعی زن را موردتوجه قرار داده است. 

وی خاطرنشان کرد: هرچند موضوع حجاب، مهم‌ترین مسئله‌ای بود که در اتفاقات سال پیش مطرح شد اما پشت پرده آن هدف گرفتن هویت زن مسلمان بود و باید دید اسلام ناب محمدی و نظام سلطه غرب چگونه این مسئله را تعریف می کند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریعتی‌نژاد تصریح کرد: امروز اگر می‌بینیم دختران و خواهران ما شل حجاب شدند و کشف حجاب کردند و درگیر دنیای مادی و مصرف‌گرا شدند باید خودمان مفهوم واقعی زن مسلمان را در جامعه تزریق کنیم. این دیوارنگاره نیز در راستای این هدف است که جایگاه والای زن مسلمان را نشان دهد.

دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» که در بست شیخ بهایی حرم مطهر قرار دارد، روایتی از نقش و جایگاه والای زن در اسلام ناب محمدی در گذر تاریخ و عرصه‌های مختلف فردی، عبادی و اجتماعی است.

طراح دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» نیز در بخش دیگری از این آیین رونمایی در خصوص تابلوی طراحی شده گفت: سال گذشته هم‌زمان با اغتشاشات بنا بر این بود طرحی با محوریت زن مسلمان ایرانی و زن تأثیرگذار اجرا شود که به پیشنهاد معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، دیوار نگاره «هویت زن مسلمان» طراحی شد.  

مصطفی شفیعی به ابعاد این دیوارنگاره اشاره کرد و افزود: سبک کار دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» به صورت نقاشی دیجیتال و چاپی است که پس از تغییرات و نظرات متفاوت بعد از یک سال به طرح نهایی در ابعاد ۱۰ در ۸۰ متر چاپ شد. 

شفیعی درخصوص اهمیت طرح اظهار کرد: چون موضوع زن موضوع حساسی است و مکان نصب نیز از اهمیت زیادی برخوردار بود، حساسیت آن را دوچندان کرد و به همین دلیل اعمال سلیقه‌ها و جوانبی که در کار بود باید لحاظ می‌شد. 

این هنرمند مشهدی بیان کرد: در هر اثر هنری هارمونی بین فرم و شکل و رنگ‌ها اهمیت دارد و در این دیوارنگاره با یک قالب استاندارد روبه‌رو نیستیم و از این جهت، زمان و چیدمان کار متفاوت از دیگر کارهای مشابه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->